Emailmarketing

5 tips om het beste uit je Emailmarketing te halen

Wist je dat emailmarketing nog steeds het beste marketingmiddel is met de hoogste conversieaantallen? Maar een goede nieuwsbrief is nog niet zo eenvoudig als het lijkt. In deze blog geef ik je 5 belangrijke tips om het beste uit je emailmarketing te halen.

Emailmarketing zorgt voor ervoor dat jouw doelgroep met je verbonden blijft en het genereert ook nog eens veel verkeer naar je website, een heel fijne extra kans voor meer online succes, Vergeet niet dat mensen die zich speciaal hebben aangemeld voor jouw nieuwsbrief erg geïnteresseerd zijn in jouw content. Jij geeft hen waardevolle informatie waar zij meer over willen weten en daarvan op de hoogte gehouden willen worden.

Tip 1: Hoe zorg je voor inschrijvingen?

Veel mensen vinden het in deze tijd lastig om persoonlijke gegevens te delen. Voor hen zal er iets heel waardevols tegenover moeten staan, voordat zij overgaan tot achterlaten van een emailadres. Wanneer je een cadeautje geeft in de vorm van waardevolle content, zoals bijvoorbeeld een E-book of whitepaper, zijn mensen zeker gemotiveerd om hun mailadres aan jou te te vertrouwen

Tip 2: Maak gebruik van een Emailmarketing systeem

Een goed emailmarketingsysteem is essentieel om een professionele nieuwsbrief te kunnen maken. Let er ook op dat een dergelijk programma ook voldoet aan de AVG, zodat je kunt aantonen dat de gegevens veilig opgeslagen en verwerkt worden. Zelf maak ik gebruik van ActiveCampaign. Een uitgebreid emailmarketingprogramma met een geïntegreerd CRM. Met dit programma kun je niet alleen je emailmarketinglijst goed bijhouden, maar heb je ook nog eens een volledig CRM systeem tot je beschikking.

Tip 3: Maak een mooi herkenbaar template

Een goed en herkenbaar template zorgt voor een professionele uitstraling en herkenbaarheid. Daarnaast maak je het voor jezelf een stuk makkelijker als je gebruik maakt van een vast template. Zorg er wel voor dat het niet saai wordt en kies voor een visuele uitstraling die zorgt voor een makkelijk leesbare nieuwsbrief.

Tip 4: Stuur met vaste regelmaat een nieuwsbrief

Het lijkt misschien een open deur, maar houdt je doelgroep aangehaakt. En dat doe je door met vaste regelmaat een nieuwsbrief uit te sturen. Zo zorg je er niet alleen voor dat je vaker gezien wordt, maar heb je elke keer weer een nieuwe kans op dat mensen jouw call to action aanklikken en een stap maken in het aankoopproces. Heb je gebrek  aan inspiratie, kijk dan eens naar deze blog voor een paar leuke ideeën!

Tip 5: Maar één duidelijke call to action

Niets is zo verwarrend dan een nieuwsbrief waarin allerlei onderwerpen worden aangekaart. Kies daarom één doel met één onderwerp en één call te action. Zo geef je jouw doelgroep een duidelijk signaal en kun je ook voor jezelf goed meten welke nieuwsbrief nu wel heel goed heeft gescoord en welke niet. Zo weet je welke onderwerpen jouw doelgroep leuk vindt en waar ze veel meer van willen weten en weet je ook welke je voortaan wellicht beter achterwege kunt laten.

Wil jij aan de slag met emailmarketing, maar zou je hierbij graag ondersteuning wensen? Ik help je graag. Als partner van ActiveCampaign help ik je graag om jouw emailmarketing goed in te richten en kun je dan zelf beslissen of je jouw nieuwsbrieven zelf gaat schrijven, of dat je de emailmarketing uitbesteedt. Ben je geïnteresseerd, stuur me dan een mail op stella@createcommunicatie.nl of klik op onderstaande button voor meer informatie.

Klik hier voor meer informatie over content creatie

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *