social media interactie

5 tips voor meer social media interactie

Social media kan niet zonder content. Maar het bedenken van deze content is vaak een hele klus. Je wilt creatief, afwisselend en waardevol zijn. Hoe pak je dit nu aan? In deze blog geef ik je daarom 5 tips om meer social media interactie met jouw doelgroep te creëren.

Om jouw doelgroep te blijven enthousiasmeren is het van belang dat je verschillende soorten content aanbiedt. Steeds hetzelfde wordt saai en de kans dat jouw doelgroep je zelf daardoor niet meer gaat volgen is groot. Zorg er dan ook voor dat wat je deelt ook afwisselend, leerzaam en vermakelijk is. Dit kun je doen door het delen van content dat vermakelijk is, inspireert, content die educatief is, content die roept om een conversatie of zelf aanroept tot een connectie.

Tip 1: Social media interactie door vermaak

Vermakelijke content, denk aan het inspelen op nationale dagen, grappige feitjes, giveaways, winacties en throwbacks, is een leuke manier om social media interactie te creëren met jouw doelgroep. Zorg wel voor een goede balans hierin en overval je doelgroep niet met te veel van dit soort content. Jouw specialisme dient wel de boventoon te voeren. Op deze manier blijft jouw doelgroep op de hoogte welke expertise jij bezit en welke toegevoegde waarde jij voor hen hebt.

Tip 2: Inspireer jouw doelgroep!

Een andere goede manier om social media interactie te creëren is door het delen van inspirerende content. Deel inspirerende quotes, vertel het verhaal achter jouw bedrijf of deel de geschiedenis van je bedrijf. Heb je klanten die graag eens vertellen over hun onderneming en welke bijdrage jouw product of dienst een bijdrage heeft geleverd aan jouw succes? Deel het voor meer social media interactie.

Tip 3: Profileer jezelf als expert

Een belangrijk onderdeel van het verkrijgen van meer social media interactie, is het delen van educatieve content. Jij bent immers expert in jouw vakgebied.

Tip 4: Deel content die een conversatie oproept

Engagement is niet alleen belangrijk voor het vergroten van jouw online zichtbaarheid, maar engagement zegt ook iets over de mate waarin jouw doelgroep op jouw berichten reageert. Wanneer je content deelt die een conversatie oproept bijvoorbeeld door het delen van vragen op het opstellen van een poll, kun je ook nog eens heel veel te weten komen over je doelgroep. Daardoor kun je jouw content nog beter aansluiten bij de wensen van jouw doelgroep.

Tip 5: Deel content die aanzet tot het maken van een connectie

Geef je een inspirerende en leerzame cursus? Deel dit voor meer social media interactie. Het geeft jouw doelgroep het gevoel dat ze hier ook graag bij hadden willen zijn en kijken wellicht uit naar een nieuwe editie. Lanceer je een nieuw product of een nieuwe dienst? Geef een preview zodat je jouw doelgroep nieuwsgierig maakt om je te volgen.

Wil jij ook meer social media interactie met jouw doelgroep? Voor een vast bedrag per maand neem ik al jouw social media activiteiten uit handen, zowel de tekst als de visuals.

Ben je benieuwd hoe ik je kan helpen? Neem contact met mij via stella@createcommunicatie.nl of klik voor meer informatie op onderstaande button.

Klik hier om jouw social media uit te besteden!

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *