Inspirerende nieuwsbrief ideeën

8 inspirerende ideeën voor jouw online nieuwsbrief

Heb je even geen inspiratie als het gaat om het versturen van jouw online nieuwsbrief? Geen nood, want deze 8 inspirerende ideeën geven jou weer voldoende input.

Noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief

Geef jouw nieuwsbrief altijd een leuk onderwerp. Want zeg nou eerlijk, een email met het onderwerp nieuwsbrief is niet erg uitnodigend om te lezen. Wil je dat jouw nieuwsbrief goed wordt ontvangen, geef dan cadeautjes weg in de vorm van tips, video’s, antwoord op de meest gestelde vragen. Stuur elke keer, iets handigs, grappigs of iets wat inspireert.

Geef een kijkje achter de schermen

Mensen zijn van nature nieuwsgierig, zo ook naar jou en jouw onderneming. Maak een leuk item in jouw nieuwsbrief waarin je een kijkje geeft achter de schermen. Deel hoe jouw dag er echt uit ziet, succes verzekerd.

Maak een inhaker op een speciale dag.

Je kunt natuurlijk inhaken op een feestdag, zoals Kerstmis, Pasen, Vaderdag, maar er zijn ook een heleboel dagen, zoals secretaressedag, of dag van de ondernemer, linkshandigendag etc. Maak een leuke inhaker, maar zorg wel dat deze inhaker past bij wat jij wilt uitstralen en waar jij voor staat.

Promoot jouw nieuwe producten of diensten

Je nieuwsbrief is een uitgelezen kans om jouw producten of diensten aan te bevelen. Maar let op dat het niet alleen daarover gaat. Zoals ik eerder aangaf is jouw doelgroep op zoek naar leuke tips of inspirerende feiten. Maak een mooie combinatie en zorg voor een balans in jouw nieuwsbrief.

Vraag het jouw doelgroep

Om nog beter aan te kunnen sluiten bij jouw doelgroep, kun je jouw nieuwsbrief goed gebruiken om jou doelgroep beter de leren kennen. Stuur een e-mail aan jouw doelgroep en vraag hen wat zij graag willen weten van je. Tevens een heel handig middel om jouw doelgroep te segmenteren, zo kun je er zelf in de toekomst erover nadenken om verschillende nieuwsbrieven te versturen op basis van de interesse van jouw doelgroep.

Ben je in het nieuws geweest?

Heb je een nieuw product gelanceerd waardoor je in het nieuws bent geweest? Of heb je deelgenomen aan een event? Laat het jouw doelgroep weten. Of nog beter kom je binnenkort in het nieuws, kondig dit dan aan in jouw nieuwsbrief, voor nog meer exposure.

Wist je dat ik ook recentelijk op de radio ben geweest? Het zakenplatform van Meerradio is een live programma voor en door ondernemers in Haarlemmermeer. In dit radioprogramma met afwisselende gasten, discussies en muziek wordt een uur lang het ondernemerschap in onze regio onder de loep genomen. Woon je niet in of in omgeving Haarlemmermeer? Kijk dan eens naar de mogelijkheden in jouw regio.

Maak een maandoverzicht

Laat aan jouw doelgroep weten wat je hebt gedaan afgelopen maand. Laat jouw nieuwste blogberichten of video’s zien. Welke doelen heb je bereikt? En wat zijn je doelen voor de komende periode. Zijn er leuke evenementen die je gaat bezoeken die ook interessant zijn voor jouw doelgroep, laat het aan ze weten.

Deel het verhaal van jouw klant

Heb jij een succesverhaal, deel dan dat succesverhaal aan jouw doelgroep. Laat weten in welke behoefte jij hebt voorzien en hoe jij jouw klant hebt kunnen helpen. Op deze manier laat je zien wat je in huis hebt en dat jij anderen wellicht ook in een behoefte zou kunnen voorzien. 

Hopelijk heb je met deze 8 ideeën kunnen inspireren om jouw nieuwsbrief een boost te geven. Maak je nog geen gebruik van emailmarketing? Dn is dat zeker een gemiste kans, want het kan je een hoop opleveren. In deze blog vertel ik je er meer over.
Vind je het maken van een nieuwsbrief lastig, of kun je wel wat hulp gebruiken bij het maken van jouw content? Ik help je hier graag mee. Neem contact met mij op via stella@creatcommunicatie.nl of klik op onderstaande button voor meer informatie over hulp bij het creëren van content.

Klik hier voor meer informatie over hulp bij content creatie!

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *