Content schrijven

Waarom is content schrijven op je website belangrijk?

Content betekent letterlijk “inhoud” en kan zowel tekst als beeld bevatten. Content kun je downloaden, streamen, opzoeken in zoekmachines en delen op social media. Maar waarom is content schrijven belangrijk voor je website? Je leest het in dit artikel.

Scoor beter in zoekmachines

Hoe meer content jij op je website deelt hoe meer informatie zoekmachines hebben om mee te kunnen werken. Er is wel een grote “maar”. De content die jij op je website plaatst, zal wel relevant moeten zijn voor de doelgroep. Hoe beter jij kunt aansluiten bij de doelgroep door te weten op welke vragen jouw doelgroep antwoord wilt hebben en daar vervolgens content over te maken, hoe beter jij zal scoren in de zoekmachines. Verdiep je dus goed in je doelgroep zodat jij weet op welke specifieke vragen zij graag antwoord willen hebben en jij zo goede content schrijven kunt.

Goede content is niet gericht op sales

Wil jij hoger scoren in de zoekmachines zul je content moeten maken die antwoord geeft op de vragen van je doelgroep.En dat is andere content dan content die gericht is op sales. Stel jezelf de vraag  “Waar is mijn klant naar op zoek?” Waar kun je hen mee helpen zonder dat jij jezelf overbodig maakt. Kortom, waar wij jij alles van, maar is voor jouw potentiële klant niet helder. Als je vervolgens de content schrijft waarin je antwoord geeft op deze vraag heb je de juiste content te pakken.

Google houdt van dynamische websites door dynamische content

Dynamische websites zijn websites die continu in beweging zijn door dynamische content.
Het beste voorbeeld van dynamische content schrijven is een blog. Iedere keer dat je een blogpost plaatst op jouw website genereer je nieuwe content. Zo verandert het uiterlijk van de website constant. Dynamische content in de vorm van een blog, video, foto’s infographics, nieuwsbrieven, ebooks en whitepapers houdt de aandacht van de bezoeker vast.

Content schrijven = jezelf als expert in jouw vakgebied

Wanneer je regelmatig onderwerpen deelt die relevant zijn voor je doelgroep en jouw kennis deelt over jouw vakgebied, kun je jezelf prima als expert profileren. Dat is belangrijk omdat mensen geneigd zijn eerder zaken te doen met iemand die heeft laten zien dat hij of zijn een expert is dan met iemand die roept dat hij of zij het is.

Elke vorm van content schrijven is een uitnodiging tot contact

Elke keer dat jij nieuwe content deelt is dit een uitnodiging tot contact naar jouw doelgroep. Is jouw content voor de doelgroep de moeite waard, zul je zien dat dit gelijk een heleboel engagement gaat opleveren.

Wil jij werken aan je online vindbaarheid en jezelf profileren als expert, ga dan zeker aan de slag met het maken van content. Toch is content schrijven niet eenvoudig. Het kost tijd, vergt creativiteit en vraagt om enige schrijfervaring. Vind je het maken van content lastig of ontbreekt het je aan tijd? Kies er dan voor om het maken van content uit te besteden.I

Wil jij meer doen met online content, maar weet je niet goed waar te beginnen? Of wellicht ontbreekt het je aan inspiratie of tijd? Besteedt dan jouw blog uit. Voor een vast bedrag per maand krijg je maandelijks één of meerdere blogartikelen in jouw mailbox, die passen bij jouw branche en doelgroep. De blogartikelen bestaan altijd uit 400-600 worden, inclusief keyword, metadescription en rechtenvrije afbeelding. Neem gerust contact met mij op via stella@createcommunicatie.nl of klik op onderstaande button voor meer informatie.

Klik hier voor hulp bij het maken van content

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *