Landingspagina

Hoe maak je een succesvolle landingspagina?

Een landingspagina is een belangrijke pagina op jouw website met een heel specifiek doel. Deze pagina moet er dus zo aantrekkelijk uitzien dat jouw doelgroep graag gebruik maakt van je aanbod. Maar hoe maak je nou zo’n pagina? In deze blogpost leg ik het je uit.

Een landingspagina is een pagina waar jij een specifiek product aanbiedt. Dat aanbod kan betaald, maar zeker ook gratis zijn. Dit kan een fysiek product zijn product, maar ook een whitepaper, ebook, of infographic zijn. ook kun je middels een landingspagina iemand aan laten melden voor een webinar.

Bepaal het aanbod en de strategie

Met welke doel maak je de landingspagina? Welke actie wil je dat de bezoeker uitvoert? Is dit het aanmelden voor een webinar, of wil je dat de bezoeker een whitepaper of een e-book download? Misschien heb je wel een leuke cursus gemaakt en zou je graag willen dat jouw doelgroep deelneemt? Kortom denk van tevoren goed na over jouw aanbod en wat jij vervolgens met deze leads gaat doen. Houd daarmee ook rekening met de AVG. Bedenk ook wat de toegevoegde waarde van jouw aanbod is voor de doelgroep. Wat maakt jouw aanbod waardevol aantrekkelijk? Deze informatie heb je nodig om de bezoeker ook daadwerkelijk te overtuigen van jouw aanbod.

De technische aspecten van een landingspagina

Zoals elke andere pagina op jouw website, maak je deze SEO vriendelijk. Dat wil zeggen dat je van tevoren nadenkt over de keywords, de titel, metadescription en de URL en deze op de juiste manier instelt op de pagina. Maak je gebruik van WordPress, dan is de meest makkelijke manier om dit in te stellen via de plugin van Yoast. Zorg dat je landingspagina responsive is, dat wil zeggen dat het op zowel desktop, tablet en mobiel goed leesbaar en mooi uitgelijnd is.

Het uiterlijk van de landingspagina

Een goede landingspagina geeft de bezoeker de informatie waar hij of zij naar op zoek is. All het andere kan alleen maar afleiden en kan er zelfs voor zorgen dat er geen actie plaatsvindt op de pagina. Een landingspagina bevat dus geen overbodige informatie, zoals banners en pop-ups. Zorg voor een aantrekkelijke en duidelijke titel, zodat de bezoeker direct weet wat er te vinden is op de pagina. Er dient ruimte te zijn voor een stuk tekst en een formulier of button waardoor de gewenste actie uit te voeren is. Maak de landingspage aantrekkelijk door het gebruik van een mooie relevante foto die bij de uitstraling van je onderneming past.

Voorbeeld landingspagina

De tekst op de landingspagina

Nu je weet waarom jouw aanbod waarde toevoegt voor jouw doelgroep, is het van belang om dit motiverend te beschrijven en deze tekst boven het formulier of de button goed zichtbaar en leesbaar te plaatsen. Ga er dus niet vanuit dat elke bezoeker ingaat op jouw aanbod. Zorg dat de button altijd een goede tekst bevat die aanzet tot actie, bijvoorbeeld; “Download hier mijn ebook!

Vervolgactie

Doordat je goed hebt nagedacht over de strategie, is het van belang dat je een goede opvolging geeft aan deze verzamelde leads. Vergeet jouw bezoeker dan ook niet om akkoord te gaan met jouw voorwaarden om bijvoorbeeld opgenomen te worden in je nieuwsbrief. Maak altijd gebruik van een goed systeem om je contacten en de fase waarin zij zich bevinden in het aankoopproces vast te leggen. 

Heb je één of meerdere landingspagina’s en lukt het niet om te converteren? Of misschien zou je graag gebruik willen maken van landingspagina’s? Ik help je graag om advies te geven in het opzetten of optimaliseren van goede strategie en een goed proces.

Neem gerust contact met mij op of klik op onderstaande button voor meer informatie.

Klik hier voor meer info over content creatie!

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *