LinkedIn bedrijfspagina - Create Communicatie

Zo maak jij een succesvolle LinkedIn bedrijfspagina!

Jouw LinkedIn bedrijfspagina is dé plek waar jij jouw bedrijf online kan profileren. Een goede bedrijfspagina kan enorm zinvol zijn voor je bedrijf. Je kunt niet alleen laten zien wie je bent en wat je te bieden hebt, maar ook om jouw publiek te verbinden en leads te genereren. Maar hoe pak je dit nu het beste aan? Je leest het in deze blog!

Tip 1: Vul jouw bedrijfsprofiel volledig in

Een goede LinkedIn bedrijfspagina begint met de juiste informatie. Maar belangrijker is om jouw verhaal te delen, waarom doe je wat je doet en waarom zou jouw doelgroep zich met jouw bedrijf willen verbinden? Kortom vertel waarom jij waarde toevoegt in plaats van een opsomming van producten, diensten en jouw expertise.

Tip 2: Gebruik jouw LinkedIn bedrijfspagina als waardevol marketinginstrument

Je LinkedIn bedrijfspagina is meer dan een platform waarop je jouw diensten aanbied. Het is een plek waar jouw doelgroep je bedrijf kan volgen en met je kan communiceren. Praat met je doelgroep in plaats van tegen jouw doelgroep. Creëer interactie, deel interessante content die waarde toegevoegd aan jouw doelgroep, door bijvoorbeeld niet alleen jouw kennis te delen, maar ook interessant artikelen te plaatsen die jouw doelgroep aanspreekt.

Tip 3: Optimaliseer je teksten voor SEO

Je LinkedIn bedrijfspagina wordt net als alle andere website geïndexeerd door Google. Zorg dat jouw teksten geoptimaliseerd zijn voor SEO en vergeet ook niet het gebruik van synoniemen. Ik gebruik hier altijd synoniemen.net voor.

Tip 4: Maak gebruik van hashtags in je profiel en in je berichten

In jouw profiel kun je heel slim gebruik maken van hashtags. Je geeft hiermee ene onderwerp aan jouw pagina. Kies dus zorgvuldig jouw hashtag. In berichten geef je door middel van een hashtag een onderwerpen aan jouw bericht, maar let wel LinkedIn is geen Instagram, geef jouw berichten een duidelijk onderwerp door maximaal 3 hashtags te gebruiken op jouw LinkedIn bedrijfspagina.

Tip 5: Gebruik beelden bij jouw berichten

Wist je dat visuele content 60.000 keer sneller binnenkomt dan tekst? Hoog tijd om jouw updates te voorzien van goed beeldmateriaal. Hoe je zorgt voor goed beeldmateriaal lees je mijn vorige blog.

Tip 6: Laat zien wie je bent

Mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig. Jouw doelgroep dus ook. Deel eens een paar mooie foto’s van jezelf of van die leuke lunchafspraak die je hebt gehad. Mensen vinden het leuk om te weten wie je bent.

Tip 7:  Stel vragen

Een succesvolle manier om interactie met jouw doelgroep te verkrijgen is door het stellen van vragen. Vraag naar meningen of welke product zij interessanter vinden. Heb je een blog stel dan eens een vraag wat ze graag willen lezen. Zo weet jij hoe je het beste kunt bijdragen aan hun wensen en behoeften.

Heb je naar aanleiding van deze blog vragen over de inzet van LinkedIn voor jouw online succes? Vul dan het contactformulier in en ik hoor graag waar jouw uitdagingen zitten om jouw online doelen te behalen.

Wist je dat er elke dinsdag een nieuwe blog voor jouw klaar staat boordevol social media tips voor jouw onderneming. Mis niets en schrijf je in voor mijn online nieuwsbrief via onderstaand formulier.

 

 

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *