wanneer posten op social media - Create Communicatie

Hoe vaak posten op social media?

Wanneer je regelmatig relevante, waardevolle en boeiende content deelt op social media, blijf je op het netvlies van jouw doelgroep. Wanneer jij je profileert als specialist in jouw vakgebied, word je steeds meer de persoon naar wie jou doelgroep wil luisteren. Je bouwt op deze manier een duurzame relatie op. Want wanneer jij jouw doelgroep helpt, inspireert en voorziet van handige tips, zullen zij eerder geneigd zijn om betaalde hulp bij jou af te nemen. Jij bent immers diegene die ze vertrouwen en het waarschijnlijk ook gunnen. De vraag die ik veel krijg van mijn volgers is “hoe vaak posten op social media?” In deze blog leg ik het je uit.

Interactie met posten op social media

Veel ondernemers vinden het lastig om te bepalen wat nu de juiste frequentie is om te posten op social media. Is dat aan het begin van de dag of misschien in de middag? En hoe vermijd je dat je jouw volgers een overkill geeft van jouw goedbedoelde advies? Bij social media draait het om interactie met je publiek. Hoe vaker je bericht wordt bekeken en hoe meer je bijdragen worden gedeeld, hoe groter de kans op nieuwe volgers, leads en meer omzet. Maar dat kan alleen als je post in de eerste plaats wordt opgemerkt. Wanneer je regelmatig de resultaten in de gaten houdt, zie je waarschijnlijk dat de belangstelling voor jouw berichten per dag en tijd aardig kan verschillen.

Weet wanneer jouw doelgroep actief is

Het is de truc om te posten op social media wanneer jouw doelgroep online actief is.
Wanneer jouw doelgroep consumenten zijn, kan dit heel anders uitpakken dan wanneer jij een product of dienst levert voor bijvoorbeeld het MKB. Het is verstandig om het gedrag van jouw concurrenten in de gaten te houden. Bekijk wanneer zij berichten plaatsen en zorg ervoor dat jij niet ook op diezelfde tijd gaat posten, zodat jouw berichten beter zichtbaar is.

Investeer in het leren kennen van jouw doelgroep

Het allerbelangrijkste is dat je weet wie jouw doelgroep is en wanneer zij actief zijn.
Op al jouw social media kanalen kun je de statistieken ophalen waarin je kunt zien wanneer jouw volgers online zijn, wanneer jouw posts worden gelezen en kun je de piekmomenten zien.

Ben je goed op weg en heb je een goed schema gevonden? Vergeet dat niet om dit vast te leggen in jouw content kalender. Zo’n kalender brengt structuur en overzicht. In de kalender neem je op wat je deelt, op welke kanalen je de content gaat plaatsen, de datum en de tijd waarop je de content gaat publiceren. In deze blog vind je hier meer informatie over.
Om je op weg te helpen heb ik een content kalender gemaakt die je helemaal gratis kunt downloaden. Klik op onderstaande button en je kunt hem direct downloaden.

Download hier de gratis content kalender

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *