Instagram Stories

Instagram Stories: vergroot je online zichtbaarheid

Steeds vaker kreeg ik de vraag of ik ook Instagram Stories kon aanbieden. Omdat er tot op heden nog geen tool was die het mogelijk maakte om voor meerdere accounts Instagram Stories in te plannen kon ik niet aan deze vraag voldoen. Tot nu! In deze blog vertel ik waarom Instagram stories jouw helpt om nog beter te kunnen aansluiten bij jouw doelgroep.

Wat is een Instagram Story?

Met Instagram Stories kun je verhalen vertellen op basis van foto’s en video’s van maximaal 1 minuut per verhaal. Deze verhalen verdwijnen automatisch na een periode van 24 uur. De Instagram Stories zijn zichtbaar in een balk aan de bovenzijde van jouw tijdlijn. Deze verhalen kunnen door iedereen gedeeld worden, door degene die je volgt, maar ook door andere accounts die je nog niet volgen. En dat is natuurlijk super wanneer je je doelgroep wilt bereiken! Zodra je een nieuw verhaal plaatst is dit te zien door de gekleurde ring die rond de profielfoto verschijnt. Door op deze profielfoto te klikken kun je het verhaal bekijken. Je ziet dan alle nieuwe verhalen die in de laatste 24 uur zijn geplaatst in chronologische volgorde. Het is niet mogelijk om de Instagram Stories te liken of er openbare reacties aan toe te voegen.

Wat zijn de voordelen van Instagram Stories?

Al eerder deelde ik deze blog over Instagram Stories. Maar wist je ook dat je verhalen kunt inzetten om je volgers te laten weten dat er een nieuwe post is, of om te delen waar je bent door je locatie te delen? Het meest leuke aan stories is dat je veel meer het gesprek aan kunt gaan met jouw doelgroep door hen bijvoorbeeld vragen te stellen. wanneer je nog meer te weten komt over je doelgroep kun je dus nog beter aansluiten bij de wensen en behoefte die jouw doelgroep heeft.

Wat voor stories kun je delen?

Met Instagram Stories heb je heel veel mogelijkheden. Je kunt het promotioneel doen door bijvoorbeeld een actie te delen, of laat aan je doelgroep weten dat er een nieuwe blog online staat. Maar belangrijker nog, je kunt dit ook educatief inzetten. Ben je interieurstylist? Laat dan zien hoe je in een paar simpele stappen je huis voorziet van een nieuwe stijl. Ben je business coach? Deel dan tips hoe je doelgroep ervoor kan zorgen om slimmer te werken. Zelf deel ik graag mijn marketingtips voor het vergroten van je online zichtbaarheid. Op deze manier voeg je echt waarde toe voor je doelgroep en willen mensen jou graag volgen en wellicht zelfs contacten. Wil je dat jouw doelgroep je beter leert kennen? Maak dan een achter de schermen story, zo laat je zien wie er achter het merk zit en kan de doelgroep zich met jou identificeren.

Hoe maak ik die stories?

Op Instagram staat het visuele plaatje centraal. Ik zou dan ook zeker adviseren om een bepaald thema en kleurstellingen te kiezen zodat je herkenbaar bent voor je doelgroep. Maak bijvoorbeeld gebruik van Canva zodat je jouw verhalen in een bepaald thema kunt delen. Maar uiteraard is een spontane actie ook leuk voor je doelgroep.

Hulp bij Instagram Stories? Ik bedenk, ontwerp en publiceer ze voor je!

Vanaf heden is het mogelijk om ook Instagram storypakket bij mij af te nemen. Per story plaats ik 1 hashtag en 1 tag (locatie of mention), of een poll/vragen. Je hebt de keuze uit 2 of 3 stories per week die ik voor je bedenk, ontwerp en publiceer op jouw Business Instagram account. Uiteraard keur jij de story eerst goed en bepaal jij op welk moment van de dag jij de story zou willen delen.

Wil je meer informatie over de mogelijkheden voor social media ondersteuning? Mail mij dan op stella@createcommunicatie.nl of klik op onderstaande button voor meer informatie over het storypakket en bestel direct!

Klik hier voor meer informatie over het Instagram Storypakket!

 

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *