Create Communicatie Instagram Stories 2

Waarom je Instagram stories moet gebruiken voor jouw business

Instagram Stories is niet moeilijk in gebruik en bied je eindeloos veel mogelijkheden. Door de vele extra functies die zijn toegevoegd is het een interessante tool om als bedrijf je te profileren. Maar heb je er wel eens over nagedacht om Stories in te zetten voor jouw business? In deze blog geef ik je 6 redenen waarom ook voor jouw business Instagram Stories kansen biedt.

1. Creëer meer zichtbaarheid voor jouw merk

Alhoewel Instagram jouw feed baseert op een complex algortime, worden Instagram stories wel getoond op gronologische volgorde. Dat betekent dus dat het niet uitmaakt hoeveel engagement jouw story genereert. Een grote kans dus dat jouw story jouw doelgroep bereikt. Een gratis kans op meer zichtbaarheid!

2. Maak jouw merk authentiek

Omdat Instagram Stories zich vooral richt op het hier en nu, kun je vooral gebruik maken van jouw creativiteit en eigenheid. Wie ben jij en kan jouw doelgroep zich met jouw identificeren? Wanneer je ervoor zorgt dat jij laat zien wie je bent en welke waarde jij toevoegt, kun je waardevolle connecties opbouwen. Transparantie is belangrijk onder jouw volgers, ze willen niks liever zien foto’s zonder opsmuk en een kijkje achter de schermen bij jouw bedrijf. Het voordeel van stories is dat het niet altijd goede foto’s hoeven te zijn en jouw volgers zullen het waarderen als je dit actief bijhoudt.

3. Meer traffic door outbound links

Wanneer je meer dan 10.000 volgers hebt op jouw Instagram profiel, heb je de mogelijkheid om links toe te voegen aan jouw stories. Dit betekent dat gebruikers vanuit jouw Instaram stories, direct toegang hebben tot jouw website, zonder dat je jouw link in jouw bio moet vermelden, of die vervelende hashtag linkinbio moet plaatsen. Het gebruik van deze mogelijkheden zorgt dus voor meer traffic naar jouw gewenste links.

4. Meer interactie met Instagram Stories!

Sta je op een leuk evenement, of ben je aanwezig op een borrel of training? Ga live op en deel dit met jouw volgers. Tijdens jouw live video hebben jouw volgers de mogelijkheid om te reageren, hierdoor kan je vragen stellen en meer interactie genereren.

5. Adverteren

Via Facebook Advertising is het mogelijk om te adverteren via Instagram Stories. Jouw advertenties worden automatisch tussen de stories van anderen afgespeeld. Belangrijk dat jouw advertentie een duidelijke call-to-action bevat en het bericht kort maar krachtig is. Je hebt maar 15 seconden om potentiële volger of misschien wel klant binnen te halen, dus hou hier ook rekening mee bij het creëren van de content. Kies wel de juiste doelgroep en investeer hier ook echt tijd in om ervoor te zorgen dat jouw advertenties bij de juiste mensen terecht komen. Niets is vervelender dat dat jouw boodschap niet de juiste doelgroep bereikt. Mensen vragen zich dan af, waarom zie ik dit en jij spendeert jouw geld aan de verkeerde mensen.

6. Uitlichten van jouw berichten en die van anderen

Sinds kort is het mogelijk om in berichten van jouw volgers en de mensen die jij volgt te delen via Instagram stories. Zo kun je extra aandacht geven aan een bepaalde post. Niet alleen posts van vrienden, maar ook jouw eigen posts kun je hiermee verder uitlichten.

Wil je meer weten over het starten met Instagram voor jouw business? In mijn blog “Instagram als marketingkanaal” geef ik je tips hoe je succesvol start met dit kanaal. Andere tips vind je op het de website van Facebook business. Ben je benieuwd wat ik voor je kan betekenen om samen meer impact te creëren op Instagram en Instagram Stories? Neem dan contact met mij op via mail of vraag direct een offerte aan via onderstaande button.

 

Vraag hier een vrijblijvende offerte aan!

 

 

 

https://www.createcommunicatie.nl/instagram-als-marketingkanaal/

 

 

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *