koude acquisitie

Waarom koude acquisitie niet koud hoeft te zijn

Koude acquisitie, er zijn maar weinig ondernemers die hier plezier aan beleven. Toch is het een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering. Maar wist je dat koude acquisitie veel makkelijker is dan het lijkt? Hoe dat werkt lees je in deze blog.

Koude acquisitie is niet eenvoudig. Potentiële klanten zitten vaak niet te wachten op telefonisch verkoop. Het wordt dan ook vaak gezien als een storende factor. Vaak zal je alles moeten halen om de interesse te wekken van jouw potentiële klant. Eigenlijk heel logisch want zou jij zitten te wachten op iemand die je niet kent en waarvan je helemaal niet weet of die persoon wel jouw werkelijk probleem kan oplossen?

Hoe maak je koude acquisitie dan makkelijker?

Maak het jezelf makkelijker door jezelf goed te profileren door de juiste branding. In branding draait het erom wat mensen van jou denken wanneer je zelf niet aanwezig bent. Het gaat er dus om hoe mensen jou zien en dat heb je voor een groot gedeelte in eigen hand. Zet een aantal woorden op papier waarvan jij belangrijk vindt dat mensen jou zien. Dit kan bijvoorbeeld kennis, persoonlijke aandacht of creativiteit zijn. Deze kernwoorden zijn jouw uitgangspunt voor wat jij wilt uitstralen.

Hoe zorg je voor een goede branding?

Wanneer jij de kernwoorden hebt gekozen is het van belang dat je gaat bewijzen dat jij deze kernwaarden bezit. De meest gemaakte fout is dat veel ondernemers vertellen hoe goed ze zijn, maar vergeten het bewijs hiervan te leveren, waardoor de geloofwaardigheid verdwijnt. Deel wekelijks jouw tips online, wanneer je wilt laten zien welke kennis jij in huis hebt. Laat jouw klanten een testimonials schrijven als je wilt laten zien hoe tevreden je klanten zijn. Maak mooi beeldmateriaal als je jouw creativiteit wilt uitstralen. Of laat zien hoe jouw coachingstraject eruitziet als je wilt laten zien welke persoonlijke aandacht je geeft aan jouw klanten. Kortom zorg dat je alleen zegt wie je wil zijn, maar bewijs het door het te doen!

Wees online zichtbaar en koude acquisitie is zelden meer koud

Wanneer jij online zichtbaar bent voor jouw doelgroep en een goede social media strategie hebt leert jouw doelgroep je kennen op een manier waarop jij dat graag wenst. Wees minimaal 3 x per week online zichtbaar op de social media kanalen waar jouw doelgroep het meest aanwezig is en doe dit heel consistent. Wees er ook van bewust dat branding niet een eenmalige actie is, maar een continue proces is. In dit proces zal je jezelf steeds weer opnieuw moet bewijzen om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep het vertrouwen krijgt in jou als ondernemer, je gaat zien als expert in jouw vakgebied en jij die gunfactor gaat krijgen. Wanneer je dit op de juiste wijze aanpakt, is er geen sprake meer van koude acquisitie en wie weet neemt jouw potentiële klant zelf contact met jou op.

Vind jij koude acquisitie lastig of niet leuk en zou je graag willen werken aan jouw branding? Neem dan contact met mij op via stella@creatcommunicatie.nl of klik op onderstaande button voor meer informatie.

Kik hier voor hulp bij jouw branding

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *