LinkedIN grow your business Create Communicatie

6 LinkedIn tips die jou helpen meer leads te genereren

LinkedIn, als ondernemer kun je eigenlijk niet zonder. Het is een ideale plek om te netwerken en te laten zien wat je met jij voor anderen kunt betekenen en welk probleem jij voor hen kunt oplossen. Zeker als ZZP’er of kleine ondernemer, ben jij vaak het gezicht van de organisatie. Je kunt LinkedIn dat heel goed gebruiken om als je zichtbaarheid vergroten, de juiste doelgroep te bereiken, kennis te delen en jouw producten of diensten onder de aandacht brengen. In deze blog geef ik je 6 tips die jou als ondernemer helpen om, met behulp van LinkedIn, je naamsbekendheid te vergroten, meer websitetraffic leads te genereren.

Tip 1: Pas je headline aan

Kunnen potentiele opdrachtgevers jouw vinden op LinkedIn op basis van jouw headline? De meeste (beginnende) ondernemers plaatsen in hun headline de standaardzin ‘Eigenaar’ bij ‘Naam bedrijf’.  Maar bedenk goed dat potentiele opdrachtgevers nooit op zoek zijn naar een “eigenaar”, maar naar een specialist. Vermeld dit dus ook in jouw headline. Potentiële klanten willen graag weten welke pijn jij voor hun zou kunnen oplossen. Laat dat vervolgens terugkomen in je LinkedIn profiel.

Tip 2: Vul je contactgegevens in

Stel je voor dat er een potentiële opdrachtgever op je profiel terecht is gekomen en contact met je op wil nemen, maar vervolgens geen telefoonnummer kan vinden. Je bent de lead kwijt en dat is natuurlijk een gemiste kans. Het invullen van je contactgegevens kan je een klant opleveren. Ben je een beetje huiverig om dit te doen? Weest gerust, je kunt zelf instellen welke informatie jij openbaar deelt. Meer informatie hierover vind je hier

Tip 3: Maak een pitch van jouw samenvatting

Dit is de plek waar mensen meer informatie over je willen lezen. Schrijf hem vanuit de eerste persoon. Vertel wat je bezighoudt, waarom je doet wat je doet en wat jij jouw potentiele opdrachtgevers te bieden hebt. Eigenlijk een elevator pitch. Deel ook wat persoonlijke informatie, zodat mensen een beeld krijgen bij de ondernemer achter het bedrijf. Het is handig om termen waarvan je weet dat er op gezocht wordt ook te benoemen op de belangrijkste plekken in je LinkedIn profiel: in je kopregel, je samenvatting en bij je werkervaring.

Tip 4: Gebruik aanbevelingen

Door middel van LinkedIn aanbevelingen, laat je zien hoe jouw expertise en service gewaardeerd wordt. Als een klant meldt dat hij heel tevreden is, is het absoluut niet vreemd om te vragen om een aanbeveling. Wanneer je klant echt tevreden is zullen ze dat zeker doen.

Tip 5: Communiceer met je connecties op LinkedIn

Het wordt erg gewaardeerd als je jouw connecties feliciteert met een geslaagd project of nieuwe functie. Complimenteer hen wanneer zij een interessant artikel of blog hebben geschreven of klik op ‘vind ik interessant’. Wanneer je dit regelmatig doet, zal LinkedIn jou belonen met extra zichtbaarheid van jouw berichten en bijdragen.

Tip 6: Wees actief in LinkedIn groepen

Kies niet alleen groepen die bij je interesses en werk passen, maar zoek op groepen waar ‘echte’ interactie plaatsvindt tussen de leden. Waar mensen elkaar helpen en waar jij wellicht hun vragen kunt beantwoorden. Kies er 5 die je wekelijks monitort en meng je in discussies als je daar iets aan toe te voegen hebt. Vergeet niet om de belangrijkste groepen bovenaan te zetten, zodat die als eerste zichtbaar zijn op je profiel en je niets mist.

Met deze 6 tips kun je al veel meer bereiken op LinkedIn dan je in eerste instantie misschien dacht. Vind je het nog lastig om te verzinnen wat je nou precies moet delen op social media? Lees dan eens mijn andere blog waarin ik 5 tips deel over waardevolle social media content. Regelmatig deel ik mijn tips via mijn blog, maar wist je ook dat je jouw social media kunt uitbesteden voor een vast bedrag per maand. Jij kiest zelf welke pakket het beste bij je past, zodat wij samen jouw online doelen kunnen behalen. Benieuwd wat ik voor je kan betekenen. Vraag dan vrijblijvend een offerte aan en misschien zie ik je binnenkort! 

Vraag hier een vrijblijvende offerte aan!

 

 

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *