IGTV - Create Communicatie

Scoor met IGTV; Het videoplatform van Instagram!

Afgelopen woensdag kondigde Instagram IGTV aan. Op dit nieuwe platform vind je video’s van 15 seconden tot een uur die door Instagram gebruikers geplaatst zijn. Vandaag voor het eerst getest en ik ben enthousiast! Maar waarom zou jij IGTV gebruiken voor jouw onderneming? In deze blog leg ik je uit waarom.

IGTV, gericht op kijkers via smartphone

Anders dan YouTube zijn videos op IGTV verticaal zijn opgenomen en richt zich dus echt op op smartphones. Je hoeft dus niet je telefoon te draaien om een video op IGTV op te nemen of te bekijken. Dit maakt het voor een grote doelgroep makkelijk toegankelijk.

Meer zichtbaar bij de juiste doelgroep

Een toffe functionaliteit van IGTV is dat je niet alleen video’s ziet van mensen die je volgt, maar ook video’s van mensen die je nog niet kent. Als ondernemer biedt dit een uitgelezen kans om jezelf en jouw onderneming onder de aandacht de brengen bij mensen die nog niet kennis met jou hebben gemaakt.

Verwijs naar jouw IGTV video in jouw stories!

Heb je een leuke video geüpload naar het dit splinternieuwe kanaal? Vergeet dan niet te verwijzen naar deze video in jouw stories. Je kunt dan zelfs de swipe-up functie gebruiken. Deze functie is op Instagram zelf alleen voor accounts met meer dan 10000 volgers. Wederom een unieke kans om direct mensen naar jouw video te laten kijken.

Verschil met Instagram stories

Op IGTV kun je video’s tot 1 uur uploaden. Dit is een groot verschil met de beperkte duur die je hebt in een story. Je Hebt hierdoor meer mogelijkheden om jouw activiteiten te laten zien. Daarnaast kun je in IGTV doorspoelen en terugspoelen in een video. Bij Instagram stories is het opnieuw bekijken wel mogelijk, maar zal je de story weer opnieuw moeten bekijken. Niet echt handig als jouw nieuwe lead net even wilde terugkijken wat jij nu extra biedt dan jouw concurrent. Met IGVT is die mogelijkheid er dus wel.

Ook via desktop

Het handige is dat je ook jouw video’s kunt uploaden vanaf jouw desktop. Let wel dat de video’s verticaal moeten zijn, met de verhouding 9:16 en tussen de 15 seconden en 10 minuten duren.

Hoe maak je gebruik van IGTV?

Wanneer je de Instagram app bijwerkt zie je rechtsboven een nieuw icoontje staan. Dat is IGTV. Ook kun je de aparte app in de app store downloaden. Maak je al gebruik van Instagram stories of plaats je misschien al vlogs op YouTube? Wellicht is het dan een idee om ook eens video’s te plaatsen op IGTV. Het is een mooie tool om je extra te profileren bij jouw doelgroep, zodat je jouw naamsbekendheid vergroot en je leads genereert. 

Wil je meer bereiken met social media? Vraag dan een offerte aan via onderstaande button of laat een berichtje voor mij achter. Het officiële persbericht van Instagram vind je hier

Vraag hier een vrijblijvende offerte aan!

 

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *