social media strategie

Waarom jij in 2019 een social media strategie nodig hebt

Hoe groot of klein jouw bedrijf ook is, het gebrek aan online zichtbaarheid kan ertoe leiden dat jouw bedrijfsactiviteiten minder succes opleveren dan je graag zou willen. Wanneer je online aanwezig bent zonder een gedefinieerde sociale media-strategie kost dit vaak veel tijd en energie en levert het maar weinig succes op. In deze blog leg ik je uit welke voordelen een social media strategie heeft en wat het je kan opleveren.

Bespaar tijd met een social media strategie

Als je een geschreven, gedefinieerde sociale media-strategie hebt, zou je geen vragen moeten hebben over hoe vaak je berichten plaatst, wat voor soort bericht je moet plaatsen en met welke regelmaat. Alleen al weten wat je doet, bespaart je tijd. Je hoeft er niet elke keer over na te denken. De tijd die je vrijgemaakt hebt kunt je besteden aan jouw prioriteiten.

Weet wie je doelgroep is

Ken je je doelgroep echt? Het belangrijkste onderdeel van je strategie is dat je weet wie jouw doelgroep is. Door jouw doelgroep goed in kaart te brengen weet je tegen wie je online praat. Kijk hierbij naar leeftijd, geslacht, locatie, interesses en welke online kanalen jouw doelgroep gebruikt. Op deze wijze kom je erachter of jij aanwezig bent waar jouw doelgroep is en of jij ook aanwezig bent op de tijden dat zij aanwezig zijn. Essentieel om de juiste mensen te bereiken op het juiste moment. Als je geen duidelijke visie hebt over wie je doelgroep is zul je hen niet bereiken verkopen.

Weet wat je doelgroep nodig heeft

Welke pijn los je op voor jouw doelgroep? Door dit concreet in de strategie helder te hebben, geef je jezelf een houvast en zorg je ervoor dat je de stip aan de horizon niet verliest. Maar wellicht kun jij zelf nog meer voor jouw doelgroep betekenen. Luister naar jouw doelgroep en kom erachten wat zij nodig hebben en speel daar op in. Social media is hiervoor uitermate geschikt. Vraag feedback aan de doelgroep. Vol hun gesprekken en ontdek wat zij nodig hebben. Deelnemen aan de gesprekken online kan je veel vertellen over jouw onderneming, de branche de behoeften van jouw doelgroep.

Blijf concurrerend

Een goede social media strategie helpt je om de concurrentie voor te blijven. Door de juiste pijn op te lossen, content te creëren die waardevol, relevant en boeiend is, val jij op in jouw niche. Wees hierin heel consistent, want op deze manier maak jij een belofte aan jouw doelgroep. Door de tijd die je bespaard hou jij tijd over om bijvoorbeeld een maandelijkse analyse te doen van jouw concurrenten. Wat doen zij, wat werkt wel en wat niet ook daarvan kun je veel leren, zodat jij niet diezelfde fouten maakt, super handig!

Start 2019 goed met een social media strategie waarmee jij jouw online zichtbaarheid vergoot, tijd bespaart, nog beter inzicht krijgt in jouw doelgroep en de concurrentie voor blijft! Samen maken we een plan van aanpak, waar jij concreet mee aan de slag kunt om jouw online doelen van 2019 te bereiken! Daarna beslis je of je met deze strategie zelf aan de slag kunt of dat je deze activiteiten misschien wel wilt uitbesteden. Meer weten? Neem gerust contact met mij op via stella@createcommunicatie.nl of klik voor meer informatie  op onderstaande button.

Kik hier voor meer info over het adviestraject social media strategie

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *