zakelijk Instagram account

De voordelen van een zakelijk Instagram account

Gebruik je Instagram al zakelijk of denk je erover na om Instagram zakelijk te gaan gebruiken? Zet dan altijd jouw account om naar een zakelijk account. Welke voordelen dat oplevert lees je in deze blog!

Voordat je veel tijd en energie gaat steken in een zakelijk Instagram account, vraag jezelf eerst af of je jouw doelgroep wel gaat bereiken met dit kanaal. Welk doel heb jij voor ogen en voor wie? Als je dat inzichtelijk hebt kun je aan de slag met het maken van content die relevant waardevol en boeiend is.

Eén Instagram account, kies zelf of je deze zakelijk of privé gebruikt

Anders dan op Facebook hoef je geen privé account te gebruiken naast jouw zakelijk Instagram account. Het account wat je gebruikt kun je of zakelijk of privé gebruiken. Een zakelijk Instagram account is dan ook geen aparte pagina zoals je kent van Facebook, maar het betreft enkel een instelling in het account zelf.

Een zakelijk Instagram account is altijd openbaar!

Let er wel op dat een zakelijk Instagram account altijd openbaar is. Alle content die je dus plaatst is voor iedereen zichtbaar. En dat is eigenlijk heel logisch, want zakelijk wil je toch ook dat zoveel mogelijk mensen jouw content kunnen zien? Wil je Instagram ook privé gebruiken, zodat je bijvoorbeeld foto’s van je gezin kunt delen, dan adviseer ik om een apart account aan te maken. Op deze manier kun je zakelijk en privé goed scheiden.

Krijg meer inzicht in jouw doelgroep met een zakelijk Instagram account

Wil je weten wie je volgers zijn, en wat de beste tijd is om berichten om Instagram te plaatsen? Met een zakelijk Instagram account krijg je hier inzicht in. Onder het kopje statistieken vind je al deze informatie. Zo kun je onder het kopje inhoud het bereik van jouw berichten inzien, zo weet je welke berichten jouw doelgroep het meest interessant heeft gevonden en kun je zo beter leren aansluiten op jouw doelgroep. Ontdek ook of je mannen of vrouwen bereikt met jouw content, welke leeftijd zij hebben en ontdek wanneer zij online zijn. Tevens kun je jouw groei bijhouden, omdat je inzicht hebt in jouw nieuw verkregen volgers. Kortom een superhandige tool die jou heel veel handreikingen biedt om nog beter aan de sluiten bij jouw doelgroep.

Beter bereikbaar voor jouw doelgroep

Een groot ander voordeel van een zakelijk Instagram account, is dat je jouw contactgegevens zichtbaar kunt maken in de knoppen onder jouw profiel. Met een zakelijk account hoeft jouw doelgroep alleen maar op één van deze contact knoppen te klikken en men kan direct naar je mailen of bellen, ideaal dus! Je kunt verschillende contactgegevens toevoegen aan je profiel. Bepaal dus zelf wat je invult.

Koppel je Facebookpagina aan jouw zakelijk Instagram account

Wist je dat je jouw Instagram stories ook direct kunt laten verschijnen op jouw Facebook pagina? Dit kan wanneer jouw Instagram account gekoppeld is met jouw Facebook pagina. Let wel dat dit alleen kan wanneer je zelf beheerder bent van deze Facebook pagina.

Adverteren met een zakelijk Instagram account

Het laatste grote voordeel van een zakelijk Instagram account is dat je kunt adverteren, zowel in het nieuwsoverzicht als in stories. Als je gaat adverteren zorg er dan voor dat je optimaal gebruik maakt van je statistieken en kijk welk bericht of welk soort bericht jouw doelgroep het meest heeft aangesproken.  Adverteer hiermee om nog meer mensen te bereiken.

Ben jij naar aanleiding van deze blog overtuigd dat het een zakelijk Instagram account ook voor jou voordelen oplevert? In deze blog die ik eerder schreef vertel ik je alles over groeien op Instagram. Heb jij nog geen zakelijk Instagram account? Bekijk dan dit artikel van Instagram, hierin vind je alle informatie over het omzetten van jouw account.

Als je vaker mijn blogs leest weet je misschien wel dat er elke week een nieuwe blog voor je klaar staat. Wekelijks deel ik mijn tips en tricks over online zichtbaarheid en social media. Wil jij automatisch op de hoogte worden gehouden van blog-updates? Meld je dan aan via onderstaande button en ontvang elke week mijn nieuwe blog in jouw mailbox!

Klik hier om je te abonneren op mijn blog!

Deel deze blogpost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *