Online marketing STRATEGIE

Met online marketing Bereik je jouw doelgroep op het juiste moment in de klantreis

Waarom online marketing?

Wanneer je online marketing op de juiste wijze inzet, bedien je jouw doelgroep met de juiste informatie op het juiste moment met als doel hen promotors te maken van jouw merk. Om dat doel te bereiken is het noodzakelijk om zo goed mogelijk aan te sluiten op de behoefte van jouw doelgroep in de fase waarin zij zich bevinden. Dit doe je door verschillende online marketingtools samen als geheel in te zetten, zoals social media, blogberichten, e-books en e-mailmarketing.

Communicatie

Door gebruik te maken van online marketing bied je jouw doelgroep de mogelijkheid om met je in gesprek te gaan. Zo krijg je de kans om meer te weten te komen over je doelgroep, zodat jij beter kunt aansluiten bij de behoefte van je doelgroep. Daarnaast beidt online marketing ook de mogelijkheid om jouw en jouw organisatie beter te leren kennen

Conversie

Online marketing biedt je de mogelijkheid om conversies te meten jouw activiteiten te monitoren en bij te stellen waar nodig. Het is een continu proces wat bestaat uit doelen bepalen, strategie bepalen, middelen inzetten, monitoren en optimaliseren. Zo zorg je ervoor dat je altijd werkt aan de doelen die voor jou belangrijk zijn

Bereik de juiste mensen

Door middel van het juist afbakenen van jouw doelgroep, zorg je ervoor dat je de juiste mensen bereikt en jouw advertentie en jouw budget niet onnodig wordt uitgegeven aan mensen die niet tot jouw doelgroep behoren. Denk hierbij niet alleen aan leeftijd, geslacht, woonplaats, interesses, maar ook aan mensen die een specifieke pagina op jouw website hebben bezocht. 

Een goede online marketing strategie

Een goede online marketingstrategie houdt rekening met het reis die een klant aflegt om uiteindelijk een bepaald product of dienst te kopen. Deze klantreis bestaat uit verschillende fases; aantrekken, converteren, aankopen en promotie.
In deze verschillende fases van de klantreis biedt je verschillende tools aan die uiteindelijk zorgen voor het behalen van jouw doelstellingen.

 

online marketing uitbesteden

Online marketing is een continu proces wat bestaat uit doelen bepalen, strategie bepalen, middelen inzetten, monitoren en optimaliseren.   Dit proces vergt kennis en tijd.  Ik help je graag bij het maken van de strategie en de uitvoering hiervan. Wil je jouw doelstellingen behalen, dan is het noodzakelijk om de online middelen niet apart te zien, maar als geheel in te zetten. 
Ik start altijd met het maken van een strategie, naar aanleiding van de strategie maak ik een plan van aanpak. Ben je benieuwd wat ik voor je kan betekenen? Vraag dan een offerte aan via onderstaand formulier

Stella Peperkoorn
Marketing & Communicatie specialist

offerte aanvragen

Vraag geheel vrijblijvend een offerte aan!